Felanmälan - Vatten och avlopp
Beredskap för felanmälan finns dygnet runt. Under kontorstid och för mindre akuta ärenden görs felanmälan till samhällsbyggnadsförvaltningen via denna e-tjänst eller växel, telefon 0478-125 00. Övrig tid kontakta larmcentralen, telefon 0478-102 26.
Översvämning eller stor vattenansamling
Är du drabbad av en översvämning i din källare ska du alltid kontakta ditt försäkringsbolag för skadebesiktning och sanering. Om du har kommunalt vatten och avlopp ska du även rapportera översvämningen genom denna e-tjänst.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@lessebo.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen
samhallsbyggnad@lessebo.se
0478-12500